Türkiye’nin Oto
Yedek Parça ve Aksesuar Marketi…
Aloparça’nın
kuruluş hikayesini bizimle paylaşır mısınız?
Çocukluğumdan beri yedek parça sektöründe çalışan bir aileye sahip olmam,
hatta yaz tatillerinde aile iş yerimizde çalışmam, gençliğimde yurt dışına
yaptığım seyahatler, kafamda bir e-ticaret sitesinin alt yapısını oluşturmuştu.
Dedemi kaybettiğimiz 2013 senesi benim için milat olmuştur. O dönemler canımdan
çok sevdiğim dedem bana“sakın bu tutkundan vazgeçme”, demişti. Ben de bu öğüdün
arkasından gittim. Sektörde istediğim şeyleri yapmaya başladım. Çocukluk arkadaşım
Berk Say’la sık sık E-ticaret yazılımı konusunda görüş paylaşımlarımız
oluyordu. Zaten senelerdir beni tanıdığı için bu işi
nasıl büyük çapta yapmak istediğimi çok iyi biliyordu. Ben de o dönemde internet sitesi için alt yapı
çalışmalarına başlamıştım. Operasyonel ve yazılımsal süreçlerle birlikte sitenin
kurulumunun ön hazırlık aşaması yaklaşık 1 sene sürdü. O günden beri birlikte
çalışıyoruz. 2014 senesinde kendi şirketimizi kurduk ve tamamen kendi
kanatlarımızla uçmaya başladık.
Aloparça
denildiği zaman müşteride nasıl bir algı oluşturmayı hedefliyorsunuz?
‘’Sıradaki parça, aradığı yedek parçayı bulamayanlara gelsin’’ sloganı
ile tüm Türkiye'de araç kullanıcılarına ulaşmayı hedefliyoruz.
Aloparça olarak, sektöre ne gibi hizmetler-ürünler sunuyorsunuz? Nasıl
bir uygulama söz konusudur?
Son kullanıcıya hitap eden www.aloparca.com, 41 araç markasına ait 100.000’e yakın yedek
parça çeşidiyle Türkiye’nin en büyük oto yedek parça ve aksesuar E-ticaret
sitesiyiz amacımız bu ünvanımızı korumak ve ürün çeşitliliğimizi arttırmak.
Müşteride şöyle bir algı oluşturduk: Aloparca.com da yoksa Türkiye de
yoktur.Bunu açarsak üretici, distribütör ve tedarikçi firmalarımızda o an için
bulunamayan ürünler ancak elimizde yoktur.Fakat daha sonrasında bulmak için çaba
sarf ediyoruz. Bu da bizim müşteri ile iletişimimizin ne kadar iyi olduğunun
bir göstergesi.
41 farklı
otomobil markasının yedek parçası
Sizi diğer firmalardan ayıran özellikler
nelerdir? Yedek parça sektöründe firmanız nasıl bir konumda yer alıyor?
Dedem Sudi
ÜNAL tarafından 1954 yılında kurulan Oto Edirnekapı’nın bir aile üyesi olmam, Aloparca’yı
diğer firmalardan ayıran en büyük özelliklerden biridir. Çocukluk ve gençlik
yıllarım oto yedek parça sektöründe geçti. Bu da bu alana büyük ilgi duymamı
sağladı.
Otomotiv
yedek parça sektörüne birçok yenilik ve kolaylık sunarak internet üzerinden
hizmet veren aloparca.com, Türkiye’de şasi numarasına göre yedek parça bulma
kolaylığı sağlayan bir ilke daha imza attı.
Ayrıca birçok
kişi bu programı kaynak olarak kullanabiliyor. Şasi programının son
kullanıcılarla buluşması Türkiye de ilk defa aloparca.com ‘da uygulandı. Aracınızla %100 uyumlu yedek
parçaları bulmanızı sağlayacak Şasi Programı sayesinde aracınıza dair birçok
bilgiye ulaşabiliyorsunuz. Bu da kullanıcılar için çok büyük kolaylık.
Binlerce ürün
ve marka içerisinden otomobilleri için en doğru yedek parçayı kolayca bulabilme
imkânı sunan Şasi Programı sayesinde, kullanıcılar hem satın alacakları yedek
parçanın araçlarına uyumluluğu konusunda tereddüt etmiyor, hem de araştırmak
için fazla vakit kaybetmiyorlar.
Sistem şu
şekilde çalışıyor; aloparca.com’daki Şasi Programına veya Yedek Parça Arama
Motoruna şasi numarası yazılarak arama yapıldığı zaman, otomobilin özellikleri,
parça kategorileri ve parçanın orijinal referansları eşleştirilerek sistemde o
şasiye uyumlu bütün araçlar listeleniyor. Uyumlu araçlar içerisinden
aloparca.com ürün listesindeki mevcut olan tüm uyumlu yedek parçalar
kullanıcıya sunularak kolayca satın alabilmesi sağlanıyor.
Garantili ve kaliteli geniş ürün
yelpazesi, koşulsuz iade imkânı ve montaj hizmeti gibi olanaklarıyla sektördeki
liderliğini sürdüren aloparca.com, satış öncesi ve sonrası sınırsız müşteri
memnuniyeti için ar-ge çalışmalarına devam ediyor.
Ancak bu yoğun taleple birlikte
güvenilir olmayan birçok sitenin var olduğunu da unutmamak gerekir. Aloparca.com
güvenilirliği ile tüm müşterilerinin hizmetindedir. Aloparca.com’a giren
biri diğer sitelerle aramızdaki farkı çok net anlayacaktır.
Güvenilirlik, hızlı teslimat ve uygun
fiyat avantajlarıyla müşteri memnuniyetini ön planda tutuyoruz. Aloparca.com,
Türkiye’nin sınıfında en çok satılan ve gözde markalarından olan örneğin; Fiat
yedek parça ve Bmw yedek parça gibi markaların dışında toplamda 41 farklı
otomobil markasının yedek parçalarını bünyesinde barındırarak otomotiv yedek
parça sitelerine liderlik yapıyor. Artık dükkân dükkan gezerek hem kaliteli hem
de ucuz ürün aramaya gerek bırakmayan aloparca.com E-ticaret sitesi sayesinde,
otomotiv yedek parça satın alabilmek için zaman ve lokasyon sınırlamaları
ortadan kalkmış oldu.
Kısa bir özgeçmişe sahip olmasına rağmen
müşterilerine hizmette her geçen gün çıtayı daha yukarıya çıkarma çabaları,
istikrarı ve azmi sayesinde otomotiv yedek parça sektöründe akla gelen ilk
firma olmayı başaran Aloparca.com, bu yıl 13’üncüsü düzenlenen Altın Örümcek
Web Ödülleri’nde iki farklı dalda finale kalmayı başardı. E-Ticaret
kategorisinde iki ödülün birden sahibi olan şirketimiz. Çok büyük firmaları
geride bırakıp en iyi e-ticaret sitesi halkın birincisi ödülünü ve juri ödülünü
aldı ve bu alandaki hizmet kalitesini bir kez daha tüm Türkiye’ye kanıtlamış
oldu.
2016
hedefleriniz arasında, neler var?
Müşterilerimize montaj hizmeti sunduğumuz
servis noktalarımız var. Bu noktalara sitemizden yedek parça satın alan müşterimizi
yönlendiriyoruz. Örneğin; motor yağı ve bakım parçalarını aloparca.com’dan alan
müşteri direk bizim anlaşmalı servis noktalarına gidip aracının bakımını yaptırabiliyor.
Bu sene servis noktalarımızı tüm Türkiye de 3’e katlamak istiyoruz. Bizimle
çalışmak isteyen birçok usta ve servis oluyor. Ustalara ek gelir mekanizması
yaratarak hem müşterimizi, hem de ustaları memnun ediyoruz. Kısacası aloparca.com
ailesi olarak çok güzel bir sinerji yaratıyoruz.
Ayrıca premium kart projemiz var. Bu
karttan özel hizmet almak isteyen müşterilerimiz yararlanabilecek. Araçlarını
iş ya da evlerinden alıp bakımını yaptırıp kendilerine iade edeceğiz. Yerinde
yardım hizmetlerine de girmeyi düşünüyoruz. Ayrıca gelen her türlü talebi
değerlendiriyoruz. Müşterimizi, ustalarımızı, servislerimizi dinliyoruz ve bu
bizim tüketici ihtiyaçlarını analiz etmemizi sağlıyor. Kısaca önümüzde ki
yıllar aloparca için heyecan verici atılımlar ve yeniliklerle dolu bir yıl
olacak.
Sektör
sorunları ve problemleri neler?
Web servis sorunu
Biz yedek parça sektöründe birçok şeyi
değiştirdik ve değiştirmeye devam edeceğimiz kanısındayım. Her ne kadar sektör
dışarıdan çok gelişmiş gibi görünse de
biz çok ciddi sıkıntılar çekiyoruz.
Web Servisler dünya da büyük ve kurumsal
firmalar tarafından çok güçlü bir şekilde desteklenirken Türkiye de halen bu
konunun önemi bilinmiyor. web servis sadece http protokolü ile hizmet veren
program parçalarıdır.Bu tamamen ürünleri satışını yapabilmek amaçlı
istenmektedir. Bir toptancının bunu yapması lüks değil zaruriyettir.
Web servisin ortadan kaldırdığı
sorunlar.
Stok problemlerini çözüyor. Satış destek
ve benzeri operasyonel maliyetleri azaltıyor. Eş zamanlı otomasyon sağlıyor.
Sonuç olarak kurumlardaki iş süreçlerini birleştirerek daha iyi işlevsellik ve
daha az maliyetle zorlu proje süreçlerini tamamlamaktadırlar. Biz
aloparca.com olarak enerjimizin birçoğunu halen web servisin önemini anlatmaya
harcıyoruz.
Türkiye’de ki birçok tedarikçi web servisine
sahip değil. Tabi sektörde çok çok ileride olan firmalarda var. Kuruluş
aşamamızdan bu yana bize hemen hemen her konuda destek olup bizim için web
servis hazırlayanlar ve bunun için oldukça fazla çabalayan tedarikçilerimize de
sizin aracılığınızla çok teşekkür ederiz.
Eklemek
İstedikleriniz?
Biz ortak Pazar yeri gibi çalışıyoruz.
Ürünlerini tüketici ile buluşturmak isteyen tedarikçilerin yedek parça denince en
çok tanınan noktasıyız. Bugün yedek parça yazdığınız da Google’da ilk sırada en
çok aranan şirketiz. Otomobil markasına göre konumlanmış uzman kadromuz
sayesinde birçok müşteriye destek verirken, üreticilerin markalarının
tanınmasına da katkıda bulunuyoruz.
Birazda
kendinizden bahseder misiniz? Ebru Özülkü kimdir?
Üç kuşaktır yedek parça sektörün de olan
bir ailenin ilk kızıyım. 14 yaşında motor kullanmaya başladım. O dönemler
popüler olmamasına rağmen Türkiye’nin ilk vespa kullanan bayanlarından biriyim.
Arabalara olan ilgim herkes tarafından bilinir.
17
yaşımdan beri çalışıyorum
Annem öğretmen ve hayatını öğrencilerine
adamış birisi, durum böyle olunca benim eğitim ve öğrenim hayatıma çok önem
verdi. Amerika, İngiltere oradan Avustralya derken küçük yaşta birçok ülkeyi
görme şansım oldu. 21 yaşında MBA(İşletme Yönetimi Yüksek Lisansı) yapmaya
Avustralya’nın Melbourne şehrine gittiğimde hem okuyup hem çalışıyordum. Bu
şekilde MBA’ya kabul edildim. Öğrenim hayatım Avustralya da bitmedi
tabi daha sonra Yeditepe Üniversitesi Antropoloji doktorası yapmaya başladım.
Her zaman ülkem için çalışmayı kendime ilke edindiğim için okuduğum ülkelerde
yaşamayı hiç düşünmedim. Gittiğim her ülke benim vizyonuma bir şey kattı. 17
yaşında çalışmaya başladım. Hatta yazın Amerika’ya gidip döndüğümde, ilk aklıma
gelen şey E-ticaret yoluyla satış konusunda şirket kurmamız gerektiği olmuştur.
Bu konuda Ailemin rolü büyüktür. Bana her zaman çalışmam gerektiğini aşıladılar.
Hatta Avustralya da okurken yarı zamanlı
olmak üzere 3 işte bir den çalışıyordum. Hayatımda hep ileriye bakmayı sevdim
ve kafama koyduğum şeyleri yapmak için mücadele verdim. Bunun için çok çalışmam
gerektiğini biliyordum, istediğim her şey için ayrı ayrı mücadele vermek
zorunda kaldım. Ailem ve arkadaşlarım, Babam Tümer ÜNAL’dan bana geçen otomobil
tutkumu biliyorlardı. Çok uzun seneler LG Electronics, IDT, Experian gibi
uluslararası şirketlerde yöneticilik yaptım. Fakat bunların hiç biri beni
şuanda yaptığım iş kadar mutlu edemedi. Belki de aile yemeklerinde yapılan
sohbetlerimiz eninde sonunda oto yedek parça muhabbeti ile bitmesi bilinçaltımı
bu sektöre doğru yönlendiriyordu. Bu da otomobiller var oldukça oto yedek parça
temini ve bunu insanlara ulaştırmanın önemini güçlendiriyordu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder