16 Mart 2016 Çarşamba

Aloparça'nın kurucusu Ebru Özülkü sorularımızı yanıtladı..



Türkiye’nin Oto Yedek Parça ve Aksesuar Marketi…

Aloparça’nın kuruluş hikayesini bizimle paylaşır mısınız?
Çocukluğumdan beri yedek parça sektöründe çalışan bir aileye sahip olmam, hatta yaz tatillerinde aile iş yerimizde çalışmam, gençliğimde yurt dışına yaptığım seyahatler, kafamda bir e-ticaret sitesinin alt yapısını oluşturmuştu. Dedemi kaybettiğimiz 2013 senesi benim için milat olmuştur. O dönemler canımdan çok sevdiğim dedem bana“sakın bu tutkundan vazgeçme”, demişti. Ben de bu öğüdün arkasından gittim. Sektörde istediğim şeyleri yapmaya başladım. Çocukluk arkadaşım Berk Say’la sık sık E-ticaret yazılımı konusunda görüş paylaşımlarımız oluyordu. Zaten senelerdir beni tanıdığı için bu işi nasıl büyük çapta yapmak istediğimi çok iyi biliyordu.  Ben de o dönemde internet sitesi için alt yapı çalışmalarına başlamıştım. Operasyonel ve yazılımsal süreçlerle birlikte sitenin kurulumunun ön hazırlık aşaması yaklaşık 1 sene sürdü. O günden beri birlikte çalışıyoruz. 2014 senesinde kendi şirketimizi kurduk ve tamamen kendi kanatlarımızla uçmaya başladık. 
Aloparça denildiği zaman müşteride nasıl bir algı oluşturmayı hedefliyorsunuz?
‘’Sıradaki parça, aradığı yedek parçayı bulamayanlara gelsin’’ sloganı ile tüm Türkiye'de araç kullanıcılarına ulaşmayı hedefliyoruz.
Aloparça olarak, sektöre ne gibi hizmetler-ürünler sunuyorsunuz? Nasıl bir uygulama söz konusudur?
Son kullanıcıya hitap eden www.aloparca.com, 41 araç markasına ait 100.000’e yakın yedek parça çeşidiyle Türkiye’nin en büyük oto yedek parça ve aksesuar E-ticaret sitesiyiz amacımız bu ünvanımızı korumak ve ürün çeşitliliğimizi arttırmak.
Müşteride şöyle bir algı oluşturduk: Aloparca.com da yoksa Türkiye de yoktur.Bunu açarsak üretici, distribütör ve tedarikçi firmalarımızda o an için bulunamayan ürünler ancak elimizde yoktur.Fakat daha sonrasında bulmak için çaba sarf ediyoruz. Bu da bizim müşteri ile iletişimimizin ne kadar iyi olduğunun bir göstergesi.
41 farklı otomobil markasının yedek parçası
Sizi diğer firmalardan ayıran özellikler nelerdir?  Yedek parça sektöründe firmanız nasıl bir konumda yer alıyor?
Dedem Sudi ÜNAL tarafından 1954 yılında kurulan Oto Edirnekapı’nın bir aile üyesi olmam, Aloparca’yı diğer firmalardan ayıran en büyük özelliklerden biridir. Çocukluk ve gençlik yıllarım oto yedek parça sektöründe geçti. Bu da bu alana büyük ilgi duymamı sağladı.
Otomotiv yedek parça sektörüne birçok yenilik ve kolaylık sunarak internet üzerinden hizmet veren aloparca.com, Türkiye’de şasi numarasına göre yedek parça bulma kolaylığı sağlayan bir ilke daha imza attı.
Ayrıca birçok kişi bu programı kaynak olarak kullanabiliyor. Şasi programının son kullanıcılarla buluşması Türkiye de ilk defa aloparca.com ‘da uygulandı. Aracınızla %100 uyumlu yedek parçaları bulmanızı sağlayacak Şasi Programı sayesinde aracınıza dair birçok bilgiye ulaşabiliyorsunuz. Bu da kullanıcılar için çok büyük kolaylık.
Binlerce ürün ve marka içerisinden otomobilleri için en doğru yedek parçayı kolayca bulabilme imkânı sunan Şasi Programı sayesinde, kullanıcılar hem satın alacakları yedek parçanın araçlarına uyumluluğu konusunda tereddüt etmiyor, hem de araştırmak için fazla vakit kaybetmiyorlar.
Sistem şu şekilde çalışıyor; aloparca.com’daki Şasi Programına veya Yedek Parça Arama Motoruna şasi numarası yazılarak arama yapıldığı zaman, otomobilin özellikleri, parça kategorileri ve parçanın orijinal referansları eşleştirilerek sistemde o şasiye uyumlu bütün araçlar listeleniyor. Uyumlu araçlar içerisinden aloparca.com ürün listesindeki mevcut olan tüm uyumlu yedek parçalar kullanıcıya sunularak kolayca satın alabilmesi sağlanıyor.
Garantili ve kaliteli geniş ürün yelpazesi, koşulsuz iade imkânı ve montaj hizmeti gibi olanaklarıyla sektördeki liderliğini sürdüren aloparca.com, satış öncesi ve sonrası sınırsız müşteri memnuniyeti için ar-ge çalışmalarına devam ediyor.
Ancak bu yoğun taleple birlikte güvenilir olmayan birçok sitenin var olduğunu da unutmamak gerekir. Aloparca.com güvenilirliği ile tüm müşterilerinin hizmetindedir. Aloparca.com’a giren biri diğer sitelerle aramızdaki farkı çok net anlayacaktır.
Güvenilirlik, hızlı teslimat ve uygun fiyat avantajlarıyla müşteri memnuniyetini ön planda tutuyoruz. Aloparca.com, Türkiye’nin sınıfında en çok satılan ve gözde markalarından olan örneğin; Fiat yedek parça ve Bmw yedek parça gibi markaların dışında toplamda 41 farklı otomobil markasının yedek parçalarını bünyesinde barındırarak otomotiv yedek parça sitelerine liderlik yapıyor. Artık dükkân dükkan gezerek hem kaliteli hem de ucuz ürün aramaya gerek bırakmayan aloparca.com E-ticaret sitesi sayesinde, otomotiv yedek parça satın alabilmek için zaman ve lokasyon sınırlamaları ortadan kalkmış oldu.
Kısa bir özgeçmişe sahip olmasına rağmen müşterilerine hizmette her geçen gün çıtayı daha yukarıya çıkarma çabaları, istikrarı ve azmi sayesinde otomotiv yedek parça sektöründe akla gelen ilk firma olmayı başaran Aloparca.com, bu yıl 13’üncüsü düzenlenen Altın Örümcek Web Ödülleri’nde iki farklı dalda finale kalmayı başardı. E-Ticaret kategorisinde iki ödülün birden sahibi olan şirketimiz. Çok büyük firmaları geride bırakıp en iyi e-ticaret sitesi halkın birincisi ödülünü ve juri ödülünü aldı ve bu alandaki hizmet kalitesini bir kez daha tüm Türkiye’ye kanıtlamış oldu.
2016 hedefleriniz arasında, neler var?  
Müşterilerimize montaj hizmeti sunduğumuz servis noktalarımız var. Bu noktalara sitemizden yedek parça satın alan müşterimizi yönlendiriyoruz. Örneğin; motor yağı ve bakım parçalarını aloparca.com’dan alan müşteri direk bizim anlaşmalı servis noktalarına gidip aracının bakımını yaptırabiliyor. Bu sene servis noktalarımızı tüm Türkiye de 3’e katlamak istiyoruz. Bizimle çalışmak isteyen birçok usta ve servis oluyor. Ustalara ek gelir mekanizması yaratarak hem müşterimizi, hem de ustaları memnun ediyoruz. Kısacası aloparca.com ailesi olarak çok güzel bir sinerji yaratıyoruz.
Ayrıca premium kart projemiz var. Bu karttan özel hizmet almak isteyen müşterilerimiz yararlanabilecek. Araçlarını iş ya da evlerinden alıp bakımını yaptırıp kendilerine iade edeceğiz. Yerinde yardım hizmetlerine de girmeyi düşünüyoruz. Ayrıca gelen her türlü talebi değerlendiriyoruz. Müşterimizi, ustalarımızı, servislerimizi dinliyoruz ve bu bizim tüketici ihtiyaçlarını analiz etmemizi sağlıyor. Kısaca önümüzde ki yıllar aloparca için heyecan verici atılımlar ve yeniliklerle dolu bir yıl olacak. 
Sektör sorunları ve problemleri neler?
Web servis sorunu
Biz yedek parça sektöründe birçok şeyi değiştirdik ve değiştirmeye devam edeceğimiz kanısındayım. Her ne kadar sektör dışarıdan çok gelişmiş  gibi görünse de biz çok ciddi sıkıntılar çekiyoruz.
Web Servisler dünya da büyük ve kurumsal firmalar tarafından çok güçlü bir şekilde desteklenirken Türkiye de halen bu konunun önemi bilinmiyor. web servis sadece http protokolü ile hizmet veren program parçalarıdır.Bu tamamen ürünleri satışını yapabilmek amaçlı istenmektedir. Bir toptancının bunu yapması lüks değil zaruriyettir.
Web servisin ortadan kaldırdığı sorunlar.
Stok problemlerini çözüyor. Satış destek ve benzeri operasyonel maliyetleri azaltıyor. Eş zamanlı otomasyon sağlıyor. Sonuç olarak kurumlardaki iş süreçlerini birleştirerek daha iyi işlevsellik ve daha az maliyetle zorlu proje süreçlerini tamamlamaktadırlar. Biz aloparca.com olarak enerjimizin birçoğunu halen web servisin önemini anlatmaya harcıyoruz.
Türkiye’de ki birçok tedarikçi web servisine sahip değil. Tabi sektörde çok çok ileride olan firmalarda var. Kuruluş aşamamızdan bu yana bize hemen hemen her konuda destek olup bizim için web servis hazırlayanlar ve bunun için oldukça fazla çabalayan tedarikçilerimize de sizin aracılığınızla çok teşekkür ederiz. 
Eklemek İstedikleriniz?
Biz ortak Pazar yeri gibi çalışıyoruz. Ürünlerini tüketici ile buluşturmak isteyen tedarikçilerin yedek parça denince en çok tanınan noktasıyız. Bugün yedek parça yazdığınız da Google’da ilk sırada en çok aranan şirketiz. Otomobil markasına göre konumlanmış uzman kadromuz sayesinde birçok müşteriye destek verirken, üreticilerin markalarının tanınmasına da katkıda bulunuyoruz.

Birazda kendinizden bahseder misiniz? Ebru Özülkü kimdir?
Üç kuşaktır yedek parça sektörün de olan bir ailenin ilk kızıyım. 14 yaşında motor kullanmaya başladım. O dönemler popüler olmamasına rağmen Türkiye’nin ilk vespa kullanan bayanlarından biriyim. Arabalara olan ilgim herkes tarafından bilinir.

17 yaşımdan beri çalışıyorum

Annem öğretmen ve hayatını öğrencilerine adamış birisi, durum böyle olunca benim eğitim ve öğrenim hayatıma çok önem verdi. Amerika, İngiltere oradan Avustralya derken küçük yaşta birçok ülkeyi görme şansım oldu. 21 yaşında MBA(İşletme Yönetimi Yüksek Lisansı) yapmaya Avustralya’nın Melbourne şehrine gittiğimde hem okuyup hem çalışıyordum. Bu şekilde MBA’ya kabul edildim.  Öğrenim hayatım Avustralya da bitmedi tabi daha sonra Yeditepe Üniversitesi Antropoloji doktorası yapmaya başladım. Her zaman ülkem için çalışmayı kendime ilke edindiğim için okuduğum ülkelerde yaşamayı hiç düşünmedim. Gittiğim her ülke benim vizyonuma bir şey kattı. 17 yaşında çalışmaya başladım. Hatta yazın Amerika’ya gidip döndüğümde, ilk aklıma gelen şey E-ticaret yoluyla satış konusunda şirket kurmamız gerektiği olmuştur. Bu konuda Ailemin rolü büyüktür. Bana her zaman çalışmam gerektiğini aşıladılar.
Hatta Avustralya da okurken yarı zamanlı olmak üzere 3 işte bir den çalışıyordum. Hayatımda hep ileriye bakmayı sevdim ve kafama koyduğum şeyleri yapmak için mücadele verdim. Bunun için çok çalışmam gerektiğini biliyordum, istediğim her şey için ayrı ayrı mücadele vermek zorunda kaldım. Ailem ve arkadaşlarım, Babam Tümer ÜNAL’dan bana geçen otomobil tutkumu biliyorlardı. Çok uzun seneler LG Electronics, IDT, Experian gibi uluslararası şirketlerde yöneticilik yaptım. Fakat bunların hiç biri beni şuanda yaptığım iş kadar mutlu edemedi. Belki de aile yemeklerinde yapılan sohbetlerimiz eninde sonunda oto yedek parça muhabbeti ile bitmesi bilinçaltımı bu sektöre doğru yönlendiriyordu. Bu da otomobiller var oldukça oto yedek parça temini ve bunu insanlara ulaştırmanın önemini güçlendiriyordu.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder